Wednesday, November 9, 2011

SAHABAT


S.A.H.A.B.A.T

Semua org ada pandangan masing2 dlm memilih sahabat... Paling penting dlm persahabatan ialah keikhlasan... Walaupun kita x blh ukur sejauh mana keikhlasan seseorg trhadap kita, tp kita blh rasa yg seseorg tu ikhlas bersahabat dgn kita... Ada mcm2 jenis org skrg... Sahabat sejati susah btul kita nk jmpa... Jarang2 sgt kn?

Sahabat sejati adalah sahabat yg blh menerima kelebihan&kekurangan kita, sntiasa bertindak sbg pendengar yg baik w/pun diri sndri bnyk sgt mslh, sntiasa meluangkan masa utk kita, sntiasa mengambil berat tntang kita, sntiasa berada di blkg kita&menyokong kita bila mana semua org menyalahkan kita, sntiasa ada masa susah&senang kita, pendek kata = anytime, anywhere, somehow etc...

Aku sgt2 bersyukur di saat2 yg paling menyakitkan, meletihkan, menyedihkan, memilukan, menggembirakan ada sahabat sejati yg sanggup bersama2 berkongsi smua ni... Alhamdulillah... Tuhan dh beri sebesar2 kurniaan dgn menghadiahkan aku keluarga yg sgt2 menyayangi aku, sahabat2 sejati yg sgt2 menyokong aku dan teman2 yg sgt2 memahami... Xlah kita rasa diri kita sendiri, btul x? Oleh itu, hargai apa yg kita ada sblm ianya terlambat..



No comments:

Post a Comment