Monday, February 20, 2012

Melangkau Kebiasaan...

Setiap org dr kita ada kebiasaan masing2...
Ada yg biasa tido siang.. Ada yg biasa berjaga mlm..
Ada yg biasa minum nescafe.. Ada yg biasa minum air suam..
Ada yg biasa cakap lepas.. Ada yg biasa pendam..
Ada yg biasa makan nasi.. Ada yg biasa makan roti..
Ada yg biasa pakai brg2 mahal.. Ada yg x kisah langsung pun..
Mcm2 kebiasaan lagi lah..
Selalunya kebiasaan tu susah kita nak buang sbb dh namanya pun kebiasaan kan?
Kalau kebiasaan tu sesuatu yg mendatangkan kebaikan, maka haruslah diteruskan..
Kalau kebiasaan tu sesuatu yg mendatangkan keburukan, maka kurangkan/elakkan je lah..


Aku sedang berusaha membuang kebiasaan mengambil minuman berkafein (Nescafe, Kopi)
Sbb kesannya=migrain.. Migrain yg dah menyebabkan aku kena makan painkiller 4 biji selepas 2 thn x makan.. X tau lah sama ada kafein atau stress puncanya.. Kafein kot.. Stress pun ye.. Ntah knp kadang2 aku rasa keje yg sgt2 aku suka ni x menyeronokkan lagi.. :-(
Tekanan keje? Kwn2? X tau lah..
Kulit muka pun mcm dh bnyak kedutan ni sbb bnyk sgt fikir kot.. Jgn tiba2 aku bnyak uban sudah la.. Ngeri plk (tp Allah suka org yg beruban tau)
Semoga kebiasaan yg sedang aku usahakan utk buang ni berhasil.. Insyaallah..



p/s : Fara Munira sedang membersihkan toksin dlm badan

No comments:

Post a Comment